Wagenpark
De nieuwe hoogtewerker is een Mercedes Axor 1824 handgeschakeld Bouwjaar 07/01/2009 aangekocht door de gemeente en een deel door eigen middelen. Twee vector strobe lichten op het dak en achteraan een LED trafic advisor De opbouw is een Rescue Star M 23 geleverd door Dias. De hoogte is 24m en de vlucht 18m ver. In de korf is plaats voor vier personen of 400kg. In de korf is een LDhaspel,aansluiting DSP 45 en nevelkop onderaan . Op de korf is een Elkhart monitor geplaatst van 5000L/min met afstandsbediening. Aan de korf hangt een haspeltje om as of gereedschap op en neer te laten. Voeding DSP 110 met drukregelaar (AR 100 voeding).Een Geko stroomgroep van 5 KVA met elktrische starter voorziet de vier werklichten aan de korf van stroom en kan ook drijfkracht leveren,tevens voorzien van diverse 24V werklichten. Een elektrische boomzaag Stihl is ook voorhanden en een kit om schoorstenen te vegen Dan nog korte slangen diameter 45 en 110 . |
|
Mercedes halfzware Autopomp deze wagen werd op10.12.1998 in dienst genomen |
![]() |
![]() |
De Mercedes Sprinter 412D van het bouwjaar 07/10/1996 en is op 23/05/2002 in gebruik genomen. Deze wagen is helemaal zelf ingericht door de eigen manschappen en was oorspronkelijk een blauwe van een bouwvakker en hebben we helemaal laten herspuiten en striping laten aanbrengen. Deze trekt een Dede aanhangwagen enkele as bouwjaar 02/2006 met daarop een watergekoelde Ziegler pomp 16/8 bouwjaar 2001 en zelfde plaatnummer |
Autopomp Magirus-Deutz 170 type 170D/11 en bouwjaar 25/06/1975. Hij werd in dienst genomen op 18/04/1991 hier in Meulebeke. De pomp is een CLOKNER-HUMBOLD DEUTZ-A type 16/8 bouwjaar 1974. De wagen heeft een watervoorraad van 2000l en een schuimtank van 400l maar die wordt niet gebruikt |
![]() |
![]() |
De Snelle Hulpwagen van Vanassche is een Sprinter 314 BENZINE (de enige in het land)en van het bouwjaar 1996 en op 10/12/1996 in gebruik genomen |
Mercedes Speedward 613D met Camiva pomp CDL 60 met een debiet van 2000l/min. Deze wagen wordt gebruikt enkel nog voor karweien en intussen is de pompasafdichting lek door niet te gebruiken. Er is ook een tank aanwezig van 800l water en het plaatnummer is F7894. Deze wagen is van het bouwjaar 1982 en is op 11/10/1982 in dienst genomen |
![]() |
![]() |
Het chassis Mercedes Atego 926AF 4x4 - op alleterreinbanden - met dubbele cabine Bouwjaar: mei 2008 Vermogen van de dieselmotor: 188 kW (256 pk).Max. toegelaten gewicht: 11.000 kg Lengte totaal:7,58m.Wielbasis: 4,26 m. Aanzuig:2x Ø 125 links 2x Ø 125 rechts zo kan de wagen naar keuze links of rechts aan een open water opgesteld worden, wat de opstelling vereenvoudigt afsluiters type hendelbeweging Perszijde:2x Ø 100 achteraan de wagen met persafsluiters.Zijn tevens in de pompkast opgesteld: 4x persslangen Ø 110 – 20 m4x slangenbrugge 6x persslangen DSP 70 – 20 m 2x standpijp DSP 70 met standpijpsleutel 6x koppelsleutels Ø 110 1x verdeelstuk Ø 110 in – 4 Ø 70 uit 1x verdeelstuk Ø 110 in – Ø 110 uit – 4 Ø 70 ui 1x koevoet 1x schop 4x touw 1x werkbak gevuld 2x overgang STORZ Ø 125 naar Ø 110 4x reductie Ø 110 – Ø 70 2x wateroverlast RVS Ø 110 – 4.000 L/min 2x zuigkorf volle doorlaat. |
Merk: Iveco Opbouw: Hydraulische installatie:
|
|
![]() |
Onze persluchtwagen Fiat Scudo met een 16i benziene motor bouwjaar 25/03 /1996 De inrichting is gebeurd door eigen personeel .Voorzien van vaste zender en 4 kleine walkie-talkie's voor communicatie met personen met perslucht Achteraan zijn twaalf persluchttoestellen gebruiksklaar met masker,ook zijn er twaalf reserveflessen voorzien |